Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Ασκήσεις για βελτίωση στη γραφή

Η γραφή προϋποθέτει σωστό κράτημα του μολυβιού, καλή επιφάνεια γραφής καθώς και καρέκλα στο σωστό ύψος για το παιδί. 
Ασκήσεις προγραφής
Για βελτίωση στη γραφή βοηθούν πολύ οι ασκήσεις προγραφής, η δημιουργία συνεχόμενων σχημάτων, η αντιγραφή σχημάτων και οι λαβύρινθοι. 


   
 
Αν ψάξετε στο ίντερνετ θα βρείτε άπειρες ασκήσεις προγραφής και λαβύρινθους για να εκτυπώσετε, όπως αυτές που έχω βάλει εδώ.
 

Άσκηση: Γράμματα κολλάζ
Σχεδιάζουμε ένα γράμμα και ζητάμε από το παιδί να κολλήσει χαρτάκια πολύχρωμα που έχουμε κόψει μέσα στο σχήμα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους ή κηρομπογιές. Η άσκηση βοηθά στην ορθή φορά και προσανατολισμό των γραμμάτων, καθώς και στη λεπτή κινητικότητα. Άλλη παραλλαγή της άσκησης είναι να ζητήσουμε από το παιδί να γεμίσει το περίγραμμα του γράμματος με μικρά αυτοκόλλητα, δείχνοντας πάντα τη σωστή κατεύθυνση σχεδιασμού των γραμμάτων.

Άσκηση : Γραφή με πλαστελίνη
Ζητάμε από το παιδί να σχεδιάσει με πλαστελίνη κάποιο γράμμα ή μια συλλαβή ή ακόμα και ολόκληρη λέξη. Ζητάμε από το παιδί να αναγνωρίσει ένα γράμμα που φτιάξαμε εμείς και μετά να το φτιάξει και το ίδιο. Η πλαστελίνη βοηθά το μαθητή να μάθει τη σωστή φορά του γράμματος και να εμπεδώσει καλύτερα τη μορφή του. 

Άσκηση: Γράμματα από χρωματιστό χαρτόνι
Σχεδιάζουμε τα γράμματα σε χρωματιστά χαρτόνια και ζητάμε από το παιδί να κόψει το περίγραμμά τους. Αν θέλουμε τα χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε συλλαβές ή λέξεις.

Άσκηση: Αντιγραφή γραμμάτων και συλλαβών
Γράψτε σε ένα φύλλο με γραμμές - στο διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε χαρτιά γραφής με ωραίες εικόνες για να τυπώσετε- το γράμμα ή τη συλλαβή που θέλετε να δείξετε στο παιδί. Ζητήστε του να αντιγράψει 2-3 φορές. Μην ζητάτε από το παιδί να γεμίσει ολόκληρη τη σελίδα με το ίδιο γράμμα ή την ίδια συλλαβή, θα του φανεί βαρετό! Όπως έχω ξαναγράψει σημασία στις ασκήσεις έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα! Αν πρόκειται για αντιγραφή ολόκληρης πρότασης, τότε η μία φορά είναι αρκετή. Αυτό το λάθος κάνουν πολλοί εκπαιδευτικοί, δίνουν μια σελίδα για αντιγραφή με αποτέλεσμα το παιδί να απελπίζεται βλέποντας την έκταση της άσκησης και να βαριέται. 
Άσκηση: Μαντεύω το γράμμα
 
Αγοράζουμε πλαστικά ή ξύλινα γράμματα. Τα βάζουμε μέσα σε μια πάνινη σακούλα ή σε ένα κουτί. Λέμε στο παιδί να πιάσει ένα γράμμα και χωρίς να βλέπει να βρει ποιο είναι. Η άσκηση βοηθά στην εκμάθηση των γραμμάτων με βάση το σχήμα τους.  

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου